Fraud Blocker

עורך דין לצוואות וירושות

הצוואה היא מסמך מיוחד במינו , תקף משפטית אך גם משקף את נשמת האדם שכתב אותו, מכתב אישי. ביטוי של רצונות אהבות רגשות ואף חשבונות אישיים ואכזבות המשקפים את הרהוריו של אדם. בכך הוא עשוי לעצב את חיי ממשיכיו וגם להוקיר להם תודה.

מנסיוני אנשים נוטים פעמים רבות לדחות את נושא הצוואה. הם חושבים “אני צעיר.. יש לי עוד זמן לדאוג לזה..אין לי הרבה רכוש..” וכן הלאה.

אך אדם אינו יודע את יום מותו ולא את נסיבות מותו.

כמחצית מהתביעות בבית המשפט לענייני משפחה הם בעניין ירושה, ילדים מול הורים, אח מול אחים נוספים וכן הלאה. והסיבה ברוב המקרים היא שאין צוואה.

סכסוך על ירושה יכול להעכיר מאוד את האווירה ולפגוע במערכות היחסים במשפחה. בעיקר כשמדובר בכסף גדול ובנכסים רבים. לא פעם ישנם מצבים בהם הצוואה או חוסר בצוואה מהווה מקור לאי הבנות ואי הסכמות שיכולות גם לפרק את המשפחה.

אבל הצוואה חשובה לא רק במקרים של רכוש גדול, גם במקרים בהם אנשים הולכים לעולמם טרם עת ומותירים אחריהם ילדים קטינים שצריך לטפל בהם, או חסרי ישע שחייבים השגחה. 

 

רק משרד עורך דין לצוואות וירושות המנוסה בתיקים מעין אלו יכול לסייע לכם בין אם אתם אלו שצריכים לכתוב את הצוואה ובין אם אתם היורשים הסבורים כי זכויותיכם נפגעו וכי קופחתם בירושה.

במידה ואתם מרגישים כי קופחתם בצוואה ניתן להגיש התנגדות לצוואה. ואם בית המשפט משתכנע שההתנגדות מוצדקת הוא יכול לבטל את הצוואה, ואז חלוקת העיזבון מתבצעת על סמך צוואה קודמת של המנוח, או על פי ברירת המחדל המפורטת בחוק הירושה.

התנגדות לצוואה:

התנגדות לצוואה יכולה להצליח אם מוכיחים את אחד התנאים הבאים:

  • מעורבות היורשים בעריכת הצוואה – במידה והיורשים על פי הצוואה היו מעורבים בצורה משמעותית בתהליך עריכת הצוואה או אפילו אם הוכח כי היו עדים לעשייתה – תבוטל הצוואה.
  • השפעה בלתי הוגנת – אם היורשים על פי הצוואה השפיעו על המנוח השפעה בלתי הוגנת לכתוב צוואה לטובתם – הצוואה תבוטל. 
  • אי כשירות המנוח בזמן עריכת הצוואה – אם בשעת עריכת הצוואה סבל המנוח ממחלת נפש, ירידה ביכולת הקוגניטיבית, או כל ליקוי גופני או נפשי אחר אשר שלל ממנו את היכולת להבחין בטיבה של צוואה – הצוואה תבוטל. 

חשוב לציין כי יש צורך בנטל הוכחה כבד ביותר על מנת לשכנע את בימ”ש לבטל צוואה. ומומלץ כמובן להסתייע במשרד עורך דין לצוואות וירושות מיומן ומנוסה בתחום. 

משרד עורכי דין כפיר לולו עושה את כול שניתן כדי לגשר בין הצדדים ולהגיע להסכמות נרחבות ככל האפשר בהתאם לצרכים האישיים. צוות המשרד מתאים חליפה אישית לכל לקוח תוך הבנה שמדובר בדיני נפשות. 

משרד עורכי דין כפיר לולו מאמין שלכל מקרה יש פתרון צודק, יעיל ומהיר לסיום הסכסוך.
בעזרת ניתוח מקצועי של הצרכים והאינטרסים ותוך שמירה על כבודם של כל הצדדים ניתן להתמודד גם עם המצבים המורכבים ביותר.

יש לכם שאלות? מעוניינים לדעת יותר? אתם מוזמנים ליצור קשר עם עורך דין לצוואות וירושות כפיר לולו עוד היום ולקבל מידע נוסף!

לשיחת ייעוץ
פנו אלי עכשיו

או באמצעות הטופס

לשיחת ייעוץ
פנו אלי עכשיו

או באמצעות הטופס

תוכן חשוב שיכול לעניין אותך

התנגדות לקיום צוואה

ישנן 3 עילות התנגדות לצוואה. הצוואה כאמור נמסרת על ידי מי שהולך…

עריכת או עדכון צוואה בעקבות גירושין

כללי הירושה לפי הדין קובעים שרכושו של המצווה יחולק שווה בשווה בין…